Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, November 30, 2023

PROGRAM CELIK STEM 2023


Program Celik STEM bersama The Institution of Engineers Malaysia (IEM) telah diadakan di pejabat IEM yang terletak di Petaling Jaya, Selangor pada 29 November 2023 (Khamis). Seramai 16 orang murid dengan diiringi oleh 4 orang guru pengiring telah hadir ke ibu pejabat IEM. Mereka telah disambut oleh kakitangan IEM yang sedia menunggu di sana.

Guru-guru dan murid-murid telah dibawa melawat ke sekitar ibu pejabat IEM. Kemudian mereka dibawa melihat booth-booth pemeran yang disediakan oleh IEM. Di antara booth tersebut adalah booth mekanikal, kereta solar, kimia, robotik dan elektrikal. Murid-murid juga turut diberi peluang untuk menghasilkan hasil tangan mereka sendiri.

Pada akhir lawatan, mereka ditempatkan di auditorium untuk majlis penutupan. Majlis telah dirasmikan oleh Pegawai Jurutera IEM yang turut menyampaikan hadiah cenderamata kepada guru-guru pengiring. Terima kasih diucapkan kepada IEM kerana sudi menjemput murid-murid SK Bukit Tampoi (A) untuk melihat sendiri ibu pejabat IEM dan hasil kerja STEM yang boleh dilakukan oleh murid-murid di sekolah mahupun di rumah. Semoga kita dapat terus menjalinkan kerjasama ini di masa yang lain pula.


Kehadiran yang disambut oleh pegawai IEM


Lawatan ke booth pameran


Majlis penutupan

No comments:

Post a Comment