Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, June 7, 2017

PROGRAM SARANA SEKOLAH : SUMBANGAN KOMPUTER OLEH KEMENTERIAN SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI (MOSTI) 2017


Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Orang Asli (JAKOA) telah bersetuju untuk menyumbangkan dua set komputer peribadi (PC) kepada sekolah. Sumbangan set komputer tersebut telah diterima oleh Guru Besar, SK Bukit Tampoi (A). Set komputer ini ditempatkan di makmal komputer sebagai salah satu sumber Pembelajaran Abad Ke-21 (PAK 21).

Ini merupakan sebahagian daripada Program CSR MOSTI kepada masyarakat terutama masyarakat Orang Asli. Komputer tersebut telah dipautkan ke laman sesawang MOSTI di mana murid boleh belajar dan melihat secara langsung cakrawala alam semesta. Murid-murid boleh melihat dan menyaksikan fenomena-fenomena yang jarang berlaku seperti gerhana bulan dan gerhana matahari.

Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada MOSTI di atas sumbangan yang diberikan kepada sekolah ini. Sumbangan ini akan kami manfaatkan sebaik mungkin demi kemajuan pendidikan anak-anak Orang Asli di sini. Semoga mereka memperoleh ilmu baharu menggunakan pendekatan yang terkini.


Wakil MOSTI menyerahkan Set Komputer kepada Guru Besar


Dua Set Komputer


Perbincangan Profesional bersama wakil MOSTI


Pemasangan set komputer


Taklimat Penggunaan Komputer


Bergambar bersama GPK HEM, wakil MOSTI dan wakil JAKOA

No comments:

Post a Comment