Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, June 16, 2017

PEMANTAUAN KELAS KEDAP 2017


Kelas Dewasa Orang Asli dan Penan (KEDAP) adalah kelas pengajaran dan pembelajaran untuk Orang Asli yang masih tidak boleh membaca dalam kalangan orang dewasa. Pada 15 Jun 2017 (Khamis) yang lepas, suatu pemantauan telah dibuat oleh beberapa pegawai dari Kementerian Pendidikan Malaysia dan Jabatan Pendidikan Negeri Selangor.

Para pegawai yang datang membuat pemantauan adalah dari Bahagian Sekolah Harian (BSH) dan Unit Pelaksanaan dan Prestasi Pendidikan (PADU). Tujuan kedatangan mereka adalah untuk memantau pelaksanaan kelas KEDAP di sekolah Orang Asli. Pemantauan mereka meliputi kehadiran pelajar, penggunaan peruntukan dan pengajaran dan pembelajaran kelas.

Turut hadir adalah Timbalan Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Selangor dan beberapa orang pegawai PPD Sepang. Tuan Timbalan Pengarah turut mengambil peluang ini untuk memberikan ucapan untuk memotivasikan para pelajar meningkatkan penguasaan diri agar boleh membaca dan mengira dengan betul.

Alhamdulillah, kerana pemantauan telah mendapat respon yang positif daripada semua pihak. Ini memberi keyakinan diri kepada pentadbir dan tenaga pengajar untuk meneruskan usaha untuk membantu para pelajar mencapai objektif supaya mereka boleh membaca dan mengira agar julat buta huruf di bandar dapat dikurangkan. Pemantauan  tamat pada pukul 5.00 petang.










No comments:

Post a Comment