Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, April 10, 2018

PERBINCANGAN PROGRAM KOMUNITI BERSAMA UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA (UPM)




SK Bukit Tampoi (A) telah menerima kunjungan daripada para pensyarah dari Fakulti Ekonomi, Universiti Putra Malaysia (UPM) yang terdiri daripada 4 orang pensyarah, 1 orang pembantu tadbir dan 1 orang pemandu. Turut hadir pada mesyuarat tersebut adalah 2 orang wakil dari Islamic Relief Malaysia (IRM) sebagai penaja kepada program yang akan dilaksanakan oleh UPM.

Perbincangan berkisar tentang latar belakang sekolah dan perkara yang memerlukan bantuan pihak UKM dan IRM dalam meningkatkan kehadiran murid ke sekolah dan memanfaatkan peserta kelas Kedap dalam menambah pendapatan agar dapat keluar daripada garis kemiskinan terutama sekali di kawasan bandar ini.

Hasil daripada perbincangan bersama pihak sekolah, UKM dan IRM, kami bersetuju untuk mengadakan beberapa aktiviti seperti lawatan sambil belajar, kursus pengurusan kewangan dan latihan kemahiran. Semua aktiviti yang dirancang akan melibatkan peserta Kedap dan murid-murid. Diharapkan dengan jaringan dan kerjasama di antara pihak komuniti dan pihak sekolah dapat membantu mengatasi beberapa masalah dan memberikan manfaat kepada murid, ibu bapa dan komuniti setempat.


No comments:

Post a Comment