Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, May 26, 2017

PROGRAM KEMBARA PENDIDIKAN NASIONAL 2017


Program Kembara Pendidikan Nasional 2017 telah singgah di daerah Sepang pada 23 Mei 2017 (Selasa) di SMK Dato' Abu Bakar Baginda (SMK DABB). Program yang dianjurkan oleh PPD Sepang ini telah dihadiri oleh guru-guru daerah Sepang. Enam orang guru telah dipilih oleh pihak sekolah masing-masing untuk memeriahkan program tersebut. 

Program ini merupakan satu platform untuk guru-guru sama ada Guru Muda 1Malaysia (GM1M) atau Guru Aktif 1Malaysia (GA1M) di bawah Jabatan Pendidikan Selangor untuk mengutarakan pandangan dan pendapat bagi mengenal pasti hala tuju pendidikan bagi menjayakan Transformasi Nasional 2050 (TN50).

Sebuah forum telah diadakan untuk tujuan itu. Antara panel yang dijemput adalah Tn. Hj. Zamri bin Mohd Isa (Presiden GPMS Kebangsaan) dan Senator Tan Sri Professor Dr Ibrahim Shah bin Abu Shah (Pengerusi Yayasan Minda) bagi membincangkan topik dunia pendidikan yang semakin mencabar kini. Mereka dipengerusikan oleh seorang moderator iaitu Tn. Hj. Arbain bin Pinni (YDP Majlis Pengetua Sekolah Malaysia (MPSM) Selangor).

Turut hadir dalam program ini adalah En. Shashim Shah bin Harun (Timbalan Pengarah Pendidikan Negeri Selangor), Tn. Hj. Khairi bin Bidin (Pegawai Pendidikan Daerah Sepang), pegawai-pegawai dari KPM, PPD Sepang dan Ketua-ketua Belia 4B. Progran ini telah dirasmikan oleh Timbalan Pengarah JPN Selangor. SK Bukit Tampoi (A) telah diwakili oleh En. Mohd. Rahman bin Rabingan (Guru Besar), En. Azman Shah bin Mohd. Yunus ( GPK Pentadbiran), En. Mohd. Fadzli bin Mansor (GPK HEM), En. Farid Anwar (GPK Kokurikulum), Pn. Rozima binti Sman@Osman dan Pn. Nurul Husna binti Abdul Mutalib. 



Moderator
 Tuan Haji Arbain bin Pinni
( YDP Majlis Pengetua Sekolah Malaysia (MPSM) Selangor )


Panel 1
Senator Tan Sri Professor Dr Ibrahim Shah bin Abu Shah
( Pengerusi Yayasan Minda )



Panel 2
Tuan Haji Zamri bin Mohd Isa
( Presiden GPMS Malaysia )





No comments:

Post a Comment