Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, May 12, 2017

PROGRAM PENGAGIHAN BANTUAN KWAPM 2017


Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) merupakan sebuah tabung amanah untuk pelajar miskin yang diwujudkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) bertujuan membantu pelajar miskin sekolah membiayai bayaran persekolahan seperti pembelian buku-buku, pakaian sekolah dan peralatan sekolah yang lain.

Seramai 28 orang murid terpilih daripada murid Tahun 1 dan Tahun 2 yang terlibat dalam pengagihan bantuan kewangan tersebut. Unit KWAPM di bawah Unit Hal Ehwal Murid telah memohon para ibu bapa yang terlibat untuk hadir pada majlis pengagihan bantuan tersebut pada hari ini di Makmal Sains pada pukul 10.30 pagi.

Turut hadir adalah dua orang Tok Batin dari KOA Bukit Tampoi dan KOA Kolam Air Bangkung.  Majlis dimulakan dengan ucapan Guru Besar SK Bukit Tampoi yang diikuti oleh ucapan oleh Batin Ongen Anak Dabal, Tok Batin dari Kolam Air Bangkung. 

Sejurus selepas itu, para ibu bapa mengambil giliran untuk menyerahkan salinan buku akaun anak masing-masing kepada pihak sekolah. Wang sumbangan akan dikreditkan terus ke dalam akaun anak masing-masing dalam tempoh masa lima hari bekerja.


Ucapan Guru Besar


Ucapan Tok Batin


Para Ibu Bapa Berbaris Memberi
Salinan Buku Bank Anak kepad Pihak Sekolah

No comments:

Post a Comment