Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, May 28, 2017

PROGRAM THE CHAMPION


Program The Champion merupakan satu program yang telah diilhamkan oleh mantan Pengarah JPN Selangor dalam usaha untuk membantu meningkatkan pencapaian sekolah dalam bidang akademik dengan melakukan lonjakan saujana dalam peperiksaan UPSR dan bermatlamatkan negeri Selangor berada pada kedudukan satu pertiga teratas berbanding negeri-negeri lain dapat direalisasikan.

Sehubungan dengan itu, SK Bukit Tampoi (A) tidak ketinggalan dengan turut sama mengambil pendekatan proaktif dengan melaksanakan program seperti yang telah diamanatkan. Memandangkan Program The Champion  JPN Selangor adalah seiring dengan Program Anjakan Terbilang Akademik Sepang (PANTAS) maka Unit Kurikulum sekolah mengambil keputusan untuk menggabungkan kedua-dua program tersebut.

Aktiviti program The Champion ini menumpukan kepada peningkatan kualiti (semua A). Murid-murid dibahagikan mengikut kumpulan kecil. Mereka dikehendaki untuk membuat ulangkaji mengikut masa yang ditetapkan iaitu semasa cuti sekolah dan cuti hujung minggu di rumah ahli secara berkumpulan secara bergilir-gilir. Proses pembelajaran ini diteruskan sehingga hampir waktu peperiksaan UPSR.

No comments:

Post a Comment