Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Saturday, May 27, 2017

PROGRAM SLAMAT AIK JADIK & KEHADIRAN PENUH 100% BIL.1/2017


Kehadiran murid ke sekolah merupakan satu isu penting bagi sekolah Orang Asli. Justeru itu, pihak sekolah telah memperkasa Program Jom Ke Sekolah dengan memberi Anugerah Kehadiran Penuh 100% kepada mana-mana murid yang hadir ke sekolah setiap hari tanpa cuti.

Ini merupakan inisiatif pihak sekolah bagi menarik minat murid untuk terus datang ke sekolah. Mereka digalakkan ke sekolah untuk menuntut ilmu dan mengikuti aktiviti-aktiviti yang menarik yang disediakan oleh pihak sekolah. Pihak sekolah juga telah bertungkus-lumus memastikan semua murid hadir ke sekolah dengan menyediakan pelbagai aktiviti dan program yang menarik.

Majlis ini telah dihadiri oleh En. Ilam bin Senin (YDP PIBG), para pentadbir, guru-guru dan semua murid. YDP PIBG telah berbesar hati untuk merasmikan majlis tersebut. Beliau turut menyampaikan sijil penghargaan kepada murid-murid yang hadir 100% ke sekolah.

Selain daripada itu, dalam majlis yang sama turut diadakan Majlis Slamat Aik Jadik yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling bagi meraikan murid-murid yang dilahirkan dalam tempoh bulan Januari hingga Mei. Mereka diraikan dengan memotong kek yang disediakan oleh Unit Hal Ehwal Murid. Sebanyak 15 biji kek telah disediakan untuk dirasai oleh semua murid yang diraikan serta murid-murid lain. 

Guru Besar telah sudi untuk bermain gitar sambil memainkan lagu Slamat Aik Jadik sambil para hadirin menyanyikan lagu tersebut. Di akhir majlis, semua hadirin dijemput menjamu selera dengan kek yang telah dipotong. Semoga dengan adanya anugerah dan aktiviti seperti ini akan meningkatkan kehadiran murid sekolah.


 Kehadiran Para Jemputan



Pengacara Majlis & Pembaca Doa


Guru Besar
Ucapan Pentadbir


YDP PIBG
Ucapan Perasmian


Anugerah Kehadiran Penuh 100%


 

Tahun 6


Tahun 5


Tahun 3


Tahun 2


Tahun 1

No comments:

Post a Comment