Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Tuesday, April 30, 2019

HARI GURU 2019


Selamat Hari Guru 2019 kepada semua guru di SK Bukit Tampoi (A) yang telah mencurahkan ilmu dan bakti demi kemenjadian murid di sekolah ini. Jasa dan budi guru-guru sekalian tidak dapat dinilai dengan harta benda. 

Guru yang diibaratkan seperti lilin yang membakar diri adalah perumpaan yang sangat sesuai kerana mereka berbakti tanpa mengira masa dan tempat dengan tidak mengenal bahasa atau warna kulit, tugas guru adalah untuk mendidik murid sehingga pandai membaca dan mengira.

Tema Hari Guru pada tahun ini adalah "Guru, Obor Hemah Menyinari Pertiwi". Kini tugas seorang guru lebih mencabar minda, emosi dan tenaga bagi memenuhi inspirasi negara bagi melahirkan modal insan yang lebih cemerlang.

Justeru itu, SK Bukit Tampoi (A) dengan kerjasama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah menganjurkan Hari Guru di peringkat sekolah pada 29 April 2019 (Isnin). Ahli Jawatankuasa PIBG yang baharu dilantik telah hadir bagi menunjukkan sokongan dan penghargaan kepada guru-guru sekalian. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Naib Yang Dipertua PIBG.

Ucapan ribuan terima kasih diucapkan kepada semua AJK PIBG yang sudi hadir ke sekolah dan menyertai perhimpunan menyambut Hari Guru bersama warga sekolah sekalian. Sokongan dan penghargaan yang diberikan kepada kami telah membangkitkan semangat untuk terus mendidik anak bangsa sehingga mereka berjaya.









No comments:

Post a Comment