Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, April 29, 2019

PROGRAM LATIHAN PENCEGAHAN KEBAKARAN SIRI 1 TAHUN 2019


Program Latihan Pencegahan Kebakaran Siri 1 Tahun 2019 telah diadakan pada 25 April 2019 (Khamis). Unit Keselamatan, Kesihatan dan Kebersihan (3K) adalah penyalaras bagi program ini yang diadakan dua kali setahun.

Tujuan utama latihan ini adalah untuk memberi kesedaran dan melatih kepekaan deria individu terhadap persekitaran. Semua warga sekolah yang terdiri daripada pentadbir, guru, murid, pengusaha kantin, pengawal keselamatan dan pekerja pembersihan turut terlibat di dalam latihan ini.

Loceng sekolah akan dibunyikan panjang tanpa henti. Itu menandakan semua warga sekolah perlu menutup suis lampu dan kipas, diam, beratur dan menuju ke tempat berkumpul iaitu di tapak parkir bas sekolah. Kemudian, semua guru kelas akan menyemak kehadiran murid menggunakan salinan Buku Rekod Kehadiran bagi memastikan tiada sesiapa yang tertinggal.

Setelah selesai menyemak kehadiran, penerangan tentang prosedur dan kelemahan dalam pelaksanaan latihan akan diberitahu oleh guru keselamatan. Ini penting bagi mengelakkan kemalangan kecil daripada berlaku. Secara keseluruhannya, program ini berjaya mencapai objektif yang telah ditetapkan dan perlu diteruskan pada tahun hadapan.



No comments:

Post a Comment