Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Wednesday, April 24, 2019

PROGRAM HERO CILIK PEMAKANAN 2019


Program Hero Cilik Pemakanan adalah satu program berkaitan pemakanan. Program ini adalah usahasama di antara Unit Rancangan Makanan Tambahan (RMT) dan Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan dari Universiti Putra Malaysia (UPM).

Objektif program ini adalah untuk meningkatkan kesedaran tentang kepentingan cara pemakanan yang sihat di dalam kalangan murid-murid dan menilai pengetahuan murid-murid tentang cara pemakanan yang sihat di dalam kalangan murid-murid.

Seramai 18 orang penuntut dalam jurusan Bacelor Sains Pemakanan dan Kesihatan Komuniti yang terdiri daripada 16 orang penuntut dan 2 orang wakil pensyarah yang terlibat secara langsung dalam program tersebut.

Pelbagai aktiviti telah diatur seperti Zumba, Antro & Pretest, Pengenalan Program, Interactive Sketch, Taklimat Piramid Makanan, Sesi Soal Jawab, Post Test dan Majlis Penyampaian Cenderamata. Murid-murid berasa sungguh gembira kerana diberi peluang untuk mengambil bahagian di dalam setiap aktiviti yang disediakan.

Ribuan terima kasih diucapkan kepada semua penuntut dari UPM kerana sudi datang dan menjalankan program di sekolah ini. Kami sangat mengalu-alukan kehadiran anda semua demi memberi ilmu dan pengalaman yang berguna untuk murid-murid di sini.







No comments:

Post a Comment