Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, November 11, 2019

MAJLIS PENYERAHAN SUMBANGAN PROGRAM SOKONGAN DIDIKAN EDRA TAHUN 2019


Majlis penyerahan sumbangan Program Sokongan Didikan Edra bagi tahun 2019 telah diadakan di SK Bukit Changgang pada 11 November 2019 (Selasa). Majlis ini bermula dari pukul 9.30 pagi hingga 12.00 tengah hari. SK Bukit Changgang telah dipilih sebagai penganjur kepada majlis ini pada tahun ini.

Tetamu yang dijemput pada majlis tersebut adalah Pengurus Kuala Langat Power Plant Sdn. Bhd., Penolong Pengarah Jabatan Pendidikan Selangor, pegawai PPD Kuala Langat dan pegawai PPD Sepang. Turut hadir adalah Guru Besar-Guru Besar sekolah yang terlibat.

Terdapat 5 buah sekolah dari daerah Kuala Langat dan 1 buah sekolah dari daerah Sepang telah dipilih oleh Edra Power Holding Sdn. Bhd. Sekolah-sekolah dari daerah Kuala Langat adalah SK Bukit Changgang, SK Rancangan Tanah Belia, SK Labohan Dagang, SK Bukit Tadom (A) dan SK Olak Lempit. Manakala sekolah dari daerah Sepang adalah SK Bukit Tampoi (A).

Setiap sekolah telah menghantar 1 orang guru dan 4 orang murid Tahun 5 untuk menerima sumbangan pada majlis tersebut. Sumbangan yang diterima adalah cek di antara RM3000 hingga RM5000 bergantung kepada sekolah. Selain daripada itu, setiap murid Tahun 5 akan menerima sumbangan beg sekolah dan baucer kasut Bata.

Sebagai tuan rumah, SK Bukit Changgang menerima tambahan RM5000 berupa barangan pengajaran dan pembelajaran. Sekolah tersebut telah memilih untuk mendapatkan sebuah Papan Pintar (Smart Board) yang diletakkan di Makmal Komputer sekolah. Semoga dengan sumbangan ini dapat membantu pihak sekolah merancang dan menjalankan program-program sekolah yang amat memerlukan dana sumbangan dari pihak luar.








No comments:

Post a Comment