Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, November 1, 2019

PERKHEMAHAN TKRS 2019


Perkhemahan TKRS 2019 adalah program perkhemahan tahunan bagi badan beruniform khususnya TKRS. Pada tahun ini, perkhemahan ini dijalankan pada 1 November 2019 (Jumaat) di perkarangan SK Bukit Tampoi (A).

Para peserta terdiri daripada murid-murid Tahun 4, 5 dan 6 yang terlibat di dalam aktiviti seperti memasang khemah dan Treasure Hunt. Murid-murid dibahagikan kepada 5 kumpulan kecil sebelum aktiviti-aktiviti dijalankan. 

Aktiviti memasang khemah telah diadakan di gelanggang sepak takraw yang melibatkan 5 buah khemah iglu. Pemasangan khemah dibuat oleh murid-murid mengikut kumpulan masing-masing dan diawasi oleh guru pembimbing.

Aktiviti Treasure Hunt pula dijalankan di bilik Muzik, perkarangan parkir dan kantin sekolah. Di antara aktiviti yang diadakan adalah seperti menyusun puzzle, sukaneka dan memecahkan belon.

Di akhir program perkhemahan telah diadakan majlis penutupan yang disempurnakan oleh Pn. Siti Saadah Binti Mukrim, Guru Besar SK Bukit Tampoi (A). Di majlis tersebut beliau telah menyampaikan hadiah kepada para pemenang.


Pendaftaran



Taklimat Perkhemahan


Aktiviti Memasang Khemah









Aktiviti Memecahkan Belon



Aktiviti Menyusun Puzzle



Aktiviti Sukaneka



Majlis Penutupan



Majlis Penyampaian Hadiah

No comments:

Post a Comment