Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Friday, November 10, 2017

PROGRAM PEMBUGARAN VLE FROG


Program Pembugaran VLE Frog telah dilaksanakan di SK Bukit Tampoi (A) yang bertempat di Makmal Komputer. Program ini telah dihadiri oleh Guru Besar, GPK 1, Penyelaras Bestari, Juruteknik ICT dan ibu bapa murid Tahun 6. Turut hadir ialah En. Muhammad Hasif bin Marzuki (Pegawai Eksekutif) dari Syarikat UniCLIQ Sdn. Bhd. sebagai penceramah undangan.


Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan lanjut kepada ibu bapa tentang penggunaan ID YES kepada ibu bapa bagi memantau penggunaan portal VLE oleh anak masing-masing. Program yang diadakan di makmal komputer ini memboleh para ibu bapa mengakses akaun masing-masing dengan bantuan penceramah dan kakitangan sekolah.


Program ini berjaya membuka mata ibu bapa akan kepentingan penggunaan ICT dalam proses pengajaran, pembelajaran dan pemudahcaraan (PdPc). Selain daripada itu, program ini merupakan pendekatan sekolah dalam memberi tunjuk ajar kepada ibu bapa dalam membantu anak-anak mereka meningkatkan penggunaan portal VLE Frog dalam kalangan murid.


No comments:

Post a Comment