Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Sunday, November 19, 2017

KEJOHANAN SUKAN SEKOLAH-SEKOLAH ORANG ASLI PERINGKAT KEBANGSAAN 2017


Kejohanan Sukan Sekolah-Sekolah Orang Asli Kali Ke-10 Peringkat Kebangsaan 2017  telah berlangsung di negeri Kelantan Darul Naim. Kejohanan ini telah berlangsung selama seminggu dari 13 Novemver 2017 hingga 17 November 2017. Acara yang dipertandingkan adalah acara balapan dan padang serta permainan berpasukan seperti bola sepak, bola baling dan sepak takraw. 


SK Bukit Tampoi (A) telah menghantar seramai 8 orang atlet yang terdiri daripada atlet olahraga dan sepak takraw yang mewakili negeri Selangor ke kejohanan peringkat kebangsaan tersebut. Kejohanan pada tahun ini merupakan kenangan yang paling manis kerana wakil sekolah telah berjaya memenangi 1 pingat emas. Beliau ialah adik Laila Nurzaidah yang menyertai acara lontar peluru (perempuan).  Ini merupakan pingat emas tunggal bagi negeri Selangor.


Secara keseluruhannya kontinjen negeri Selangor telah berjaya memperoleh 1 emas, 1 perak dan 1 gangsa. Pingat emas dimenangi dalam acara lontar peluru (perempuan), perak dimenangi dalam acara bola baling (perempuan) dan gangsa dimenangi dalam acara bola sepak. Tahniah diucapkan kepada kontinjen negeri Selangor kerana telah berjaya menyertai kejohanan kali ini dengan baik. 







No comments:

Post a Comment