Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Monday, October 7, 2019

KARNIVAL SUKAN SEKOLAH ORANG ASLI MAJLIS SUKAN SEKOLAH SELANGOR 2019


Karnival Sukan Sekolah Orang Asli (KSSMOA) Majlis Sukan Sekolah Selangor (MSSS) 2019 telah diadakan pada 7 dan 8 Oktober 2019. Karnival sukan ini dibahagikan kepada dua kategori iaitu sukan olahraga dan sukan permainan.

Sukan olahraga diadakan pada 7 Oktober 2019 (Isnin) di Kolej Mara, Banting manakala sukan permainan diadakan pada 8 Oktober 2019 (Selasa) di beberapa buah tempat yang berasingan mengikut jenis sukan.

Terdapat 4 sukan permainan yang dipertandingkan iaitu permainan bola sepak, bola baling, sepak takraw dan ragbi. SK Bukit Tampoi (A) telah menghantar pasukan olahraga dan permainan sepak takraw.

Keputusan awal yang diperolehi adalah keputusan olahraga. Atlet SK Bukit Tampoi (A) telah memenangi beberapa acara seperti berikut. Johan Lompat Jauh (Lelaki) dimenangi oleh Jonathan Joyce, Johan Lompat Jauh (Perempuan) dimenangi oleh Nurain Amira, Naib Johan 100M (Lelaki) dimenangi oleh Abd Ghafar, Naib Johan Lompat Tinggi (Lelaki) dan Tempat Ketiga Lom[at Jauh (Lelaki) dimenangi oleh Ijasrul.

Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua atlet yang telah memenangi acara masing-masing. Terima kasih kerana telah mengharumkan nama sekolah di dalam bidang sukan. Teruskan kecemerlangan anda semua di peringkat kebangsaan pula.






 





No comments:

Post a Comment