Selamat Datang Ke Laman Blog Sekolah Kebangsaan Bukit Tampoi (A)

Thursday, October 24, 2019

KEJOHANAN SUKAN SEKOLAH ORANG ASLI PERINGKAT KEBANGSAAN TAHUN 2019


Kejohanan Sukan Sekolah Orang Asli (KSSMOA) Peringkat Kebangsaan telah diadakan dari 20 hingga 23 Oktober 2019. Pada tahun ini negeri Pahang telah dipilih sebagai tuan rumah kejohanan tersebut. Tempat pertandingan yang dipilih adalah di Gambang, Kuantan.

Pada kejohanan KSSMOA pada tahun ini, SK Bukit Tampoi (A) telah menyertai balapan bagi kategori lompat jauh dan sepak takraw. Seramai 2 orang pengurus, 1 orang jurulatih, 8 orang atlet lelaki dan 1 orang atlet perempuan.

Keputusan akhir adalah pasukan sepak takraw berjaya menjadi Naib Johan. Tahniah diucapkan kepada pasukan sepak takraw kerana berjaya membawa nama sekolah sehingga ke peringkat kebangsaan.

Selain daripada itu, adik Ijasrul bin Ahmad telah dipilih sebagai atlet apit terbaik peringkat kebangsaan pada tahun ini. Beliau telah menunjukkan semangat juang yang tinggi di dalam setiap perlawanan yang disertai.

Syabas dan tahniah diucapkan kepada semua pegawai dan atlet secara keseluruhannya kerana telah membanggakan SK Bukit Tampoi (A). Jasa yang dicurahkan pada hari ini akan menjadi inspirasi kepada murid-murid lain untuk berjaya pada masa hadapan.





 Naib Johan Sepak Takraw KSSMOA Kebangsaan



Atlet Apit Terbaik Sepak Takraw

No comments:

Post a Comment